ENGLISH   DEUTSCH   FRANÇAIS   |   DEMO   TEST   DOWNLOADS   |   MY-HRPLAZA





Teams Orgcharts

TEAMS

Een team is een groep mensen die (veel) samenwerkt. De populaties hoeven niet beperkt te blijven tot de eigen vaste werknemers. Externen, medewerkers van partner bedrijven, kandidaten, allemaal kunnen ze tot een team gaan behoren.

TEAMWORK

Teamwork begint met het vastleggen van de informele organisatie: niet "wie is de baas van wie", maar "wie werkt samen met wie". Deze teams (samenwerkende mensen of communities) kunnen dwars door de organisatie heen lopen. Het makkelijkste is om op formatieplaatsnivo vast te leggen tot welke teams men behoort

SOCIAL MEDIA

Binnen teams gaat men in toenemende mate social media software inzetten. Teams van Microsoft is daar een goed voorbeeld van.

Intra company teams

Teams lopen regelmatig over company-grenzen heen: inkopers van company A werken veel samen met verkopers van company B, boekhouders van C met accountants van D, vrachtwagenchauffeurs van E met scheepvaarders van D en ga zo maar door. Nog complexer wordt het bij grote industriele projecten waar mensen van vele tientallen bedrijven in een projectteam zitten. Dan komt uiteraard de vraag naar voren: wie is nu wie?

TEAMS ORGCHARTS

Teams Orgcharts zijn in essentie niet anders dan Contacts Orgcharts op een paar essentiele punten na:

  • ze draaien vanuit social media (zoals Teams),

  • de ruwe data moeten uit meerdere HR/Payroll systemen komen,

  • de overkoepelende organisatiestructuur is nog nergens vastgelegd (en zal handmatig moeten worden toegevoegd),

  • er zal een neutrale, voor alle projectdeelnemers toegankelijke, portal moeten worden ingezet die toch goed te beveiligen is.

Teams Orgcharts kunnen aan al deze voorwaarden voldoen. De Connector kan data uit meerdere HR/Payroll-systemen halen en ze kunnen draaien vanuit MS Teams of de Reflexo portal.

Praktijk voorbeelden