ORGPLAN ORGCHART & HCM       EN DE NL FR ES IT DA NO SV FI

Partners   Producten   Techniek   Free-Test   Demo   Downloads   Viewer   Editor   Webshop

My-Orgchart TimeSerie

  • Voor: TimeSerie Orgcharts
  • Modules: Connector, Viewer, Editor, TS12 en Hosting.

Tijdreeks (TimeSerie) organigrammen zijn de overtreffende trap van Power organigrammen. Belangrijkste verschil is de tijdas. Waar een Power organigram een "foto" van het heden is, is een TimeSerie-organigram een "film" van en naar de toekomst. De tijdas wordt in beeld gebracht en er worden multi-organigrammen getoond.

De TS12-module, heeft daarom een 12 maal groter aantal boxes en werkt samen met de (uitgebreide) TS Connector, die een tijdas kan aanleggen.


Connector

Gegevens ophalen uit uw HR/Payroll-syste(e)m(en)

Door het samenvoegen van personeelsgegevens uit HR-, Fin- en andere zakelijke systemen in een informatierijk organigram-bronbestand, bent u eenvoudig in staat om  organisatie-informatie te delen, geavanceerde rapportages uit te voeren en visuele organigrammen te delen. De Connector produceert de (JSON) bestanden die de Viewer en de Editor moeten lezen.

Eigenschappen:

  • Web Services – Naadloze integratie van My-Orgchart met uw HR/Payroll-systeem.
  • Geen limieten - Er zijn geen beperkingen aan het aantal velden dat wordt opgehaald.
  • Individueel - De gebruikte technieken zijn per geval verschillend afhankelijk van de mogelijkheden van het HR/Payroll-systeem.
  • Support - Wij zijn bereid om een Connector voor elk gevestigd HR/Payroll-systeem te bouwen.
  • Parameters - Alle parameters worden gesteld in de sourcefile, hetgeen betekent dat de Viewer en Editor deze direct kan omvormen tot een organigram.
  • Geen Connector beschikbaar? Geen probleem. Gebruik onze Loaders om uw Excel-bronbestand in een bruikbaar JSON-bestand om te zetten.

Viewer

De Viewer biedt Read-Only faciliteiten.

U kunt uw organigrammen bereiken vanaf het Internet of Intranet op ieder moment, vanaf elke plaats via uw webbrowser. De Viewer is compatible met Internet Explorer, Safari, Chrome en Firefox, en draait op alle devices. Met de Viewer kunnen uw werknemers navigeren en zoeken in contact-organigrammen, terwijl uw professionals hun analyses kunnen maken in metrics-organigrammen. Geavanceerde, dynamische visuele organigrammen helpen u uw personeelspopulatie beter te begrijpen en analyseren.

Kenmerken:

  • Organigrammen verschijnen in compact view (lijnen and punten) en/of detail view (lijnen en boxes).
  • Additionele velden verschijnen in pop-up profile panels.
  • Vergelijk snel werknemerkaarten door gebruik te maken van deze profile panels.
  • Intelligent zoeken en handig navigeren maken het vinden van werknemers eenvoudig.
  • Support van alle box inhoud: afdelingen, formatieplaatsen, projecten, werknemers, contractors, flexwerkers, vacatures, stafmedewerkers en zelfs matrix rapportage relaties.
  • Pop-up panels met tabel rapportages staan snelle data analyses toe binnen de organigram omgeving.
  • Voeg eenvoudig dynamische "slice and dice" berekeningen en grafieken toe aan uw organigram.
  • Beveiliging op rij/veld-nivo stellen u in staat om de toegang te controleren op een box-by-box basis.

Editor

De Editor biedt Read-Write faciliteiten.

Wanneer uw organisatie vast staat, geregistreerd is en als sourcefile in het juiste formaat beschikbaar is, dan heeft u de Editor niet nodig. De Viewer alleen volstaat dan om organigrammen te verkrijgen. Maar wanneer uw organisatie gebouwd (of herbouwd) moet worden, dan zal de Editor erg nuttig blijken te zijn.

Een organigram is de beste tool om organisaties te bouwen. Het is als een jig-saw puzzel: u ziet steeds hoe het er uitziet tot zover, welke puzzelstukjes nog ingepast moeten worden en welke stappen u reeds genomen heeft (track & trace). En aangezien het een web oplossing is, kunt u altijd afstemmen met uw collega's.

Voordelen:

  • Visueel - "What you see is what you get."
  • Snel - Hoge prestatie, zelfs voor grote organisaties.
  • Intuïtief - Eén dag training vereist.
  • Flexibel - Vrije keuze van velden. Verzamel ze eerst in een sourcefile.
  • Meertalig - Mogelijkheid om van taal te switchen. Support van alle talen.
  • Krachtig - Grafieken en and hypercubes voor in-depht analyses.

Kenmerken:

  • Schuif, voer in, verwijder en update organigrammen door de drag & drop tools te gebruiken.
  • Parkeer mensen, formatieplaatsen en afdelingen tijdelijk, totdat u een bestemming voor ze hebt gevonden in uw plan.
  • Mutatie-logging vindt dynamisch plaats terwijl u in uw organigram werkt.
  • Houd uw plannen gesynchroniseerd met uw HR brondata aangezien uw organisatie voortdurend verandert (herplaatsingen, recruteringen en ontslagen).
  • Key metrics worden automatisch geüpdate terwijl u modelleert.
  • Deel uw plannen eenvoudig met andere gebruikers.

TS12

Tijdreeks ondersteuning

De TS12-module is geen aanvullende functionaliteit, maar een ophoging van de boxlimiet met een factor 12 (of 13, wanneer men met 4-weekse perioden werk). Dit is van belang voor strategische personeelsplanning.

De in-, uit- en doorstroom moeten getimed worden. Voor een globale planning volstaat het om aan te geven dat een werknemer van positie A naar positie B gepromoveerd gaat worden, maar voor een detail planning is het toch wel belangrijk om te weten of deze promotie per 1 mei of per 1 september gaat plaatsvinden. Met name voor de kostenplanning en budgettering is dat relevant. Sowieso verdwijnen er kosten bij A en komen er bij B bij. Maar misschien gaat de werknemer bij B wel meer verdienen dan bij A. 

Daarom introduceert My-Orgchart het jaar-organigram bestaande uit twaalf maand-organigrammen. Daarin kan iedere organisatie-wijziging exact getimed en gespecificeerd worden. Dankzij de business-intelligence faciliteiten, is My-Orgchart perfect in staat om personeelskosten en -budgetten te consolideren over maanden en organisatieonderdelen.

Door er een jaar- cq. 12-maandsorganigram van te maken, wordt het aantal boxes ook een factor 12 groter. Met de TS12-module wordt de licentiegrootte navenant bijgesteld en komt het maken van jaarplannen binnen handbereik.

Hosting

Hosting van onze software

OrgPlan zorgt voor de hosting van de My-Orgchart software. Daarbij wordt ervoor gezorgd dat bereikbaarheid, bandbreedte en performance op peil blijven. De (in de webshop en offertes) vermelde tarieven, hebben betrekking op standaard hosting. Klanten kunnen andere hosting-invullingen wensen, maar dan gelden er nieuwe afspraken.

De software wordt door ons gehost bij YourHosting in Zwolle.  Dat is in veilige handen en u heeft er geen omkijken naar. Al het internet-verkeer rondom My-Orgchart vindt plaats op een beveiligde en versleutelde manier.

Onze software ON PREMISE

Default wordt de My-Orgchart software door gehost. Maar er zijn klanten die er uit veiligheidsoverwegingen de voorkeur aan geven om onze software zelf te hosten.

Dit is mogelijk. U koopt dan goedkoper van ons in, maar daar staat tegenover dat u zelf voor hardware en infrastructuur moet zorgen.

Uw gegevens bewaart u altijd zelf

Wij bewaren uw gegevens niet. Dat doet u zelf op hardware naar uw keuze. U draagt daar ook de volledige verantwoordelijkheid voor. De invulling kan per applicatie verschillen:

  • contactorganigrammen, die u aan uw voltallige personeel beschikbaar wilt stellen, plaatst u op een webserver,
  • planningsorganigrammen, die een hoge mate van gevoeligheid kennen, plaatst u op uw eigen harddisk of op een shared disk die u deelt met de HR-afdeling.

De My-Orgchart organigrambestanden zijn bijzonder flexibel te plaatsen.