DEMO   TEST   DOWNLOADS   |   VIEWER   EDITOR   |   OVER ONS

ORGPLAN ORGCHARTS & HCM   |   ENGLISH   DEUTSCH   FRANÇAIS

Add-on

My-Orgchart en OrgPlan HCM zijn add-on systemen. Via de cloud kunnen ze met allerlei applikaties communiceren. Met HR/Payroll-systemen, met community-systemen en met partner-systemen, zoals LearnLinq en WorkBee. De connectie dient één keer ingericht te worden en is daarna voor alle gebruikers beschikbaar. We lopen de belangrijkste interfaces even langs:

HR/Payroll systemen

My-Orgchart haalt uit het HR/Payroll-systeem haar brongegevens op. Dat doet de Connector. Met ieder systeem kan een Connector gemaakt worden. Maar met HR/Payroll-systemen die in de cloud draaien, kunnen we die connectie automatisch maken (one-step). Een aantal van de Connectoren zijn al in detail uitgewerkt, namelijk met: AfasCobra, HR2Day, NMBRS, SAP, Visma en Workforce.

Locatie systemen

My-Orgchart kent een verschil tussen plek van fabricage en plek van opslag van het organigram-bestand. Zo kan de plek van fabricage de computer van de (super) user zijn en plek van opslag een beveiligde webomgeving. Wel moet My-Orgchart bij de foto- en vertaalbestanden kunnen komen om te raadplegen. 

Het organigrambestand (JSON-formaat) kan technisch gezien overal worden geplaatst. Wanneer u het op uw eigen harddisk plaatst, kunt u er alleen zelf bij. Maar wanneer het wilt delen met een, al dan niet, selecte groep, zult u het op een webserver moeten plaatsen. De veiligheidsvoorzieningen die daar zijn aangebracht, gelden dan ook voor het My-Orgchart organigram. Gewenst is doorgaans een combinatie van voldoende veiligheid en gebruikersgemak.

ESS portal

Organigrammen die als doel hebben om werknemers wegwijs te maken in hun organisatie passen perfect in een ESS-omgeving. Het betekent wel dat de kring gebruikers beperkt is tot de ESS-gebruikers, m.a.w. externen die niet geregistreerd zijn in het HR-systeem hebben geen toegang.

MSS portal

De organigrammen om MSS-gebied zijn erop gericht om de lijnmanager van informatie te voorzien. De beveiliging kan zodanig ingesteld worden dat managers alleen hun eigen mensen zien. Ook hier geldt de beperking dat externen mogelijk geen toegang hebben.

Eigen portal

U kunt een eigen toegangs- en beveiligingssysteem aangelegd hebben. Dan kunt u zelf toegang regelen. De meest bekende systemen zijn SharePoint en Google+. Met beiden heeft My-Orgchart interfaces. U kunt de eigen beveiliging perfect gebruiken voor communities. Communities zijn groepen mensen die samenwerken. Dat hoeven niet persé collega's te zijn. Het kunnen ook mensen van verschillende bedrijven zijn die veel met elkaar te maken hebben, zoals: hoofd- en onder-aannemers, in- en verkopers, etc.

SharePoint

Het organigram-bestand (in JSON-formaat) kan in SharePoint worden opgeslagen en van daaruit worden geactiveerd. SharePoint is de meest professionele omgeving van waaruit het organigram gecontroleerd kan worden verspreid.

Google +

SharePoint mag dan wel professioneel zijn, maar het is ook kostbaar en tijdrovend. Het organigram-bestand (in JSON-formaat) kan ook in Google + worden opgeslagen: hetzelfde eindresultaat wordt dan gratis en langs eenvoudige weg bereikt.