Voortaan kun je in AFAS makkelijker je nieuwe organisatie plannen en invoeren. Dankzij My-OrgPlan.

 

 

OrgPlan komt met een nieuw product voor 2Weg Strategische Personeelsplanning in aansluiting op LinkedIn en AFAS: My-OrgPlan II.

Wat is Strategische PersoneelsPlanning precies? Het is - kort gezegd - een plaatje van je toekomstige organisatie en personeelspopulatie dat je met z'n allen wilt nastreven. Wanneer iedereen datzelfde plaatje voor ogen heeft, wordt het sneller bereikt.

My-OrgPlan II ondersteunt dit proces in velerlei opzichten. En niet onbelangijk: het maakt de invoer van je nieuwe organisatie in AFAS een stuk eenvoudiger. Je bespaart veel tijd en geld.

2Weg Strategische PersoneelsPlanning wordt steeds meer een hot item. Het is een onmisbaar hulpmiddel in de battle for talent. Het begint bij "het aktief recruteren met LinkedIn" en eindigt bij "het correct invoeren van de planningsresultaten in AFAS".

Scenario's. Jij en je collega's kunnen meerdere plaatjes (scenario's) uitwerken, maar uiteindelijk zal er één gekozen moeten worden als favoriet. Dit favoriete scenario zal worden bewaard en tot budget worden verheven. Om dat budget te halen zal er nu en straks het nodige moeten doen. Wat precies?

Het omvat ondermeer Sourcing, Candidate Relation Management, Skills Management, Succession, Personeelsplanning en Personeelsbudgettering. Dat laatste wordt bereikt door personeelsplannen van geldbedragen te voorzien. Iets wat het systeem uit zichzelf kan doen, door kosten af te leiden.

My-OrgPlan II helpt je. Niet alleen om het gewenste plaatje te maken maar ook om het te realiseren. En niet onbelangijk: het maakt de invoer in AFAS van je nieuwe organisatie een stuk simpeler.

De bediening is vrij eenvoudig. Het kost geen extra tijd, maar bespaart het juist tijd. Die tijdsbesparing komt tot uiting in korter vooroverleg op managementnivo, consensus over de te volgen koers, een grotere betrokkenheid en minder discussie achteraf. Het maakt HR Analytics ook eenvouder.

 

Interfaces.  My-OrgPlan II heeft interfaces met LinkedIn, AFAS en Teams. De beschikbare kandidaten worden opgehaald uit LinkedIn (volgers) en AFAS (sollicitanten en werknemers).  Daarna wordt er georganiseerd en geformeerd totdat het gewenste resultaat bereikt is. De resultaten worden in Teams geplaatst, ervan uitgaand dat er een managementteam aanwezig is dat over organisatievraagstukken beslist. Het eindresultaat wordt teruggeplaatst in AFAS. Deels via bestandsimporten en deels via gestuurd muteren. Vandaar 2Weg.

Er zijn oplossingen beschikbaar voor de Recruiter, de CHRO, de CFO, de Line Manager en de Employee.

RECRUITER - Recruiters kunnen op dit plan voortborduren door op zoek te gaan naar invulling van de open posities. Zelf krijgen ze de beschikking over het "skills-organigram", waarin personen - intern en extern - gekoppeld zijn aan opleidingen (SOI/ISCED).

Lees meer over hoe je als Recruiter kunt profiteren ....

 

CHRO - Voor HR is er een scala aan toepassingen op het gebied van personeelsplanning: het (enkel- en 12voudige) bezettingsoverzicht, de vlootschouw, het opvolgingsplan en uiteindelijk het personeelsplan. Als HR zo'n gedetailleerd plan kan opleveren, bewijst ze haar collega's een grote dienst.

Lees meer over hoe je als CHRO kunt profiteren ....

 

CFO - Finance tenslotte, kan kosten toevoegen aan het personeelsplan en er zodoende een personeelsbudget van maken. Door het te koppelen aan journaalposten, kan de budgetuitputting berekend worden.

Lees meer over hoe je als CFO kunt profiteren ....

 

LINE MANAGER - De lijn krijgt voor de eigen afdeling het "dag-organigram". Daarin wordt voor de komende dagen, weken en maanden getoond wie daadwerkelijk beschikbaar is om ingeroosterd of ingepland te worden.

Lees meer over hoe je als Line Manager kunt profiteren ....

 

EMPLOYEE - Voor de wernemer is er het "wegwijs-organigram", die hierdoor snel de weg weet binnen de organisatie. Collega's worden eerder en vaker geraadpleegd, in plaats van zelf aan te modderen. Het komt de snelheid en kwaliteit van het werk ten goede.

Lees meer over hoe je als Employee kunt profiteren ....

 

OrgPlan biedt drie software pakketten aan: My-OrgChart, My-OrgPlan I en II. De eerste is voor organigrammen en de tweede en derde zijn voor strategische personeelsplanning. Het verschil tussen I en II is het terugschrijven van het gemaakte plan in het HR-systeem. Voorlopig is My-OrgPlan II alleen beschikbaar voor AFAS.

Lees meer over Producten ....

 

NEEM CONTACT OP: +31616753198 of info@orgplan.nl

Heb je ideeën? Vragen? Wij zijn er klaar voor.